Studenții și masteranzii URA sunt invitați să-și depună candidaturile pentru a-și reprezenta colegii în structurile de conducere ale Universității, respectiv în Senatul Universitar și în Consiliile Facultăților.
Conform art.83, lit. (k), din Regulamentul privind activitatea profesională a studenților, studenţii URA au dreptul să aleagă şi să fie aleși ca reprezentanți ai studenţilor în structurile de conducere ale Universităţii Româno-Americane.
Conform Cartei Universitare, art.20, structurile de conducere ale Universităţii Româno-Americane sunt Senatul Universitar şi Consiliul de Administraţie (la nivelul Universităţii), Consiliul Facultăţii (la nivelul facultăţii) și Consiliul Departamentului (la nivelul departamentului).
Conform art.1 din Metodologia privind alegerea reprezentanților studenților în structurile de conducere ale Universității, structurile de conducere ale Universității Româno-Americane din București în care studenții pot fi reprezentați sunt: Senatul Universitar și Consiliul de Administrație (la nivelul Universității) și Consiliul Facultății (la nivelul facultății), iar conform art.2 ”în Consiliul de Administrație face parte un reprezentant al studenților desemnat de către studenții membri ai Senatului, din rândul acestora”.
Senatul Universitar reprezintă comunitatea universitară şi este cel mai înalt for de decizie şi deliberare la nivelul Universităţii (art.27), compus din maxim 75% personal didactic şi de cercetare şi din minim 25% reprezentanţi ai studenţilor.
- Reprezentanţii studenţilor sunt aleşi prin vot universal, direct şi secret al tuturor studenţilor înmatriculaţi la programele de studii ale Universității Româno-Americane (art.26).
Consiliul Facultăţii reprezintă organismul decizional şi deliberativ al facultăţii (art.31), componenţa fiind de maximum 75% cadre didactice şi de cercetare și minimum 25% studenţi.
- Reprezentanţii studenţilor sunt aleşi prin vot universal, direct şi secret de către studenţii facultăţii (art.25).
LOCURI VACANTE (Oct. 2021)
Candidaturile pentru alegerea reprezentanților studenților în structurile de conducere din Universitatea Româno-Americană sunt individuale.
Candidaturile se anunță prin întocmirea unui DOSAR DE CANDIDATURĂ, transmis electronic la adresa [email protected], alcătuit din:
- Declarația de Intenție (Anexa 2 din METODOLOGIE), semnată olograf și trimisă inclusiv la adresa de email [email protected], în vederea Înregistrării;
- Curriculum Vitae (format european – Anexa 3 din METODOLOGIE) – semnat olograf pe fiecare pagină și scanat, ce va cuprinde o descriere succintă (aprox. o pag. A4) a activității desfășurată până în prezent (ex.: activității de voluntariat, activității extracurriculare, etc.).
- O fotografie color (tip buletin, dimensiune 3/4), în format electronic;
- Copia (scan) a cărții de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a pașaportului sau a unui alt act de identitate întocmit într-un scop echivalent cărții de identitate sau pașaportului.
- În cazul în care candidatul și-a schimbat numele, fotocopii după documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada legală a schimbării numelui.
CONDIȚII DE ELIGIBILITATE
Conform Art. 11 din Metodologia aferentă, pot candida, în vederea alegerii ca reprezentanți ai studenților în Consiliul Facultății / Senatul universitar, studenții care:
- nu au contractul de studii suspendat,
- nu au sancțiuni, în vigoare, la momentul depunerii candidaturii și
- pot dovedi o implicare activă (participarea la minim 3 acțiuni extracurriculare) în activitățile Universității (pentru studenții înmatriculați în anii superiori de studii) sau, prin excepție, în activități similare desfășurate în cadrul sau în afara Universității (pentru studenții anului I de studii).
Depunerea candidaturilor se realizează în perioada 9.10.2021 – 15.10.2021.
Responsabilitatea organizării și bunei desfășurări a alegerilor reprezentanților studenților în structurile de conducere ale Universității revine Biroului Electoral Central al Studenților, care poate fi contactat la adresa [email protected].
Componența acestuia este disponibilă în Anexa 4 din Metodologie; atribuțiile Biroului Electoral Central al Studenților, precum și cele ale Președintelui, sunt menționate în Metodologie la art.21, respectiv art.22.