ADMITERE STUDII DE LICENȚĂ

SESIUNE EXTRAORDINARĂ DE ADMITERE – SEPTEMBRIE 2024

Înscrierile din sesiunea de admitere Iulie 2021 se prelungesc până la data de 26 iulie 2021, ora 14:00, prin decizia Senatului universității din data de 20 iulie 2021, urmare a solicitărilor candidaților la programele de licență, care, din motive obiective, nu s-au putut încadra în perioada prevăzută de calendarul de admitere. Detalii aici.

CALENDAR ADMITERE:

Perioadă de înscriere:

  • Înscrieri online (admitere.rau.ro) » 17 septembrie 2024 (ora 16:00) – 26 septembrie 2024 (ora 12:00)
  • Înscrieri în campus » 17 – 26 septembrie 2024 (ora 12:00), conform programului:
    • Luni – Vineri » 09:00 – 14:00

Concurs de admitere » 27 septembrie 2024

Rezultatele admiterii se afișează în cel mult 2 zile calendaristice de la data susținerii concursului, la sediul Universității din București, Bdul. Expoziției, Nr.1B, sector 1 și pe pagina web instituțională, secțiunea dedicată.

Înmatricularea (confirmarea locului obținut prin concursul de admitere) se face în termen de 2 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale ale concursului de admitere, după posibilele contestații.

CUM SE FACE ADMITEREA?

Admiterea la Universitatea Româno-Americană se face cu luarea în calcul a mediei de bacalaureat (50%) și a unui Atestat/Certificat (50%) eliberat de instituții de învățământ preuniversitar și recunoscute de Ministerul Educației sau atestate recunoscute instituțional în unul dintre domeniile economie, informatică, limba română sau limbi străine (vezi Anexă).

Candidații care NU dețin atestate, vor susține o Probă de Concurs ce constă într-un Eseu sau Interviu (la alegerea candidatului) privind motivația alegerii Universității Româno-Americane și a domeniului de studiu (facultate / specializare), și care înlocuiesc susținerea testului-grilă scris din sesiunile de admitere ale anilor anteriori.

Admiterea la programele Facultății de Educație Fizică, Sport și Kinetoterapie se face cu luarea în calcul a mediei de bacalaureat (50%) și a probei de concurs (50%), respectiv probă de aptitudini motrice (traseu aplicativ contracronometru – 27 septembrie 2024, ora 09:00, la Baza Sportivă URAGrilă de transformare a timpilor în note). Candidații pot prezenta un Atestat/Certificat din domeniul sportului, limbii române sau limbi străine, recunoscut de Ministerul Educației, în vederea echivalării probei de concurs.

Potîrcă-Hagimă Mihnea Ștefan,
Potîrcă-Hagimă Mihnea Ștefan,Student al Facultății de Drept, anul II (2020-2021)
Read More
Mereu am auzit că familia nu poate fi aleasă. În schimb, eu am ales, la terminarea studiilor liceale, Universitatea Româno-Americană, familia care mă ajută să mă dezvolt, să cresc și să mă descopăr. În cadrul Facultății de Drept am avut onoarea de găsi profesori deschiși care acordă dreptul la opinie, iar întreaga lor activitate este centrată către studenți. Totuși, Universitatea Româno-Americană nu se rezumă doar la cursuri și seminarii, ci și la experiența multiculturală regăsită în întreg campusul. […]
Iacob (Mîțu) Adriana,
Iacob (Mîțu) Adriana, Absolventă a Facultății de Drept (promoția 2007) și Management-Marketing, promoția 1996
Director General – Ministerul Justiției
Read More
Din punctul meu de vedere, Universitatea Româno-Americană mi s-a potrivit ca o mănușă. A contat libertatea și deschiderea pe care o aveau atât profesorii, cât și conducerea Facultății față de noi. […] Succesul Universității Româno-Americane este suma succeselor tuturor absolvenților ei. Am acum plăcutul prilej de a-mi exprima gratitudinea față de toți distinșii și minunații mei profesori, care alături de studenți transmit și vor transmite din generație în generație, spiritul ales și nobila dăruire care definește acest așezământ de știință și conștiință.
Ulmeanu Simona-Georgiana,
Ulmeanu Simona-Georgiana,Studentă a Facultății de Relații Comerciale și Financiar-Bancare Interne și Internaționale, anul I (2020-2021)
Read More
Pentru mine este o onoare să fiu studentă în cadrul Universității Româno-Americane. Am ales această instituție pentru nenumăratele reușite academice și pentru absolvenții care acum excelează în varii domenii. Mulțumesc că mi-ați deschis ușile și promit să vă reprezint cu mândrie! Vă doresc succese remarcabile în valorificarea potențialului studenților și să rămâneți o instituție la fel de durabilă și excelentă!
Cãtuţ Maria-Emilia,
Cãtuţ Maria-Emilia, Absolventă a Facultății de Relații Comerciale și Financiar-Bancare Interne și Internaționale, program cu predare în limba engleză, promoția 2018
Read More
Universitatea Româno-Americană înseamnă performanță, profesionalism, excelență academică și un întreg mediu de cadre didactice de elită, oameni cu viziune, devotament, ce au creat milioane de experiențe unice generatoare a zeci și zeci de studenți ai viitorului. Într-un singur cuvânt, o mare familie!
Carp Elena,
Carp Elena,Studentă a Facultății de Management-Marketing, anul I (2020-2021)
Read More
Experiența mea de până acum la Universitatea Româno-Americană a fost una deosebită, având plăcerea de a avea contact cu cadre didactice dedicate carierei lor, implicate, răbdătoare și înțelegătoare, oameni de la care am o multitudine de lucruri de învățat. Acest lucru s-a dovedit a ușura adaptarea mea și a colegilor mei la trecerea de la liceu la facultate.
Iorga Ruxandra,
Iorga Ruxandra, Absolventă a Facultății de Management-Marketing și a Facultății de Drept, promoția 2019
Read More
[…] Am o educație multidisciplinară, am studiat în paralel Drept și Management, obținând astfel două diplome de licență. Sunt tare recunoscătoare, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără sprijinul profesorilor și al colegilor mei. URA mi-a oferit mereu oportunități noi, așa că am participat la numeroase activități extracurriculare și acest lucru mi-a oferit ocazia să întâlnesc și să lucrez cu oameni tare dragi, iar cei cu care am interacționat au avut un impact semnificativ asupra evoluției mele. URA este mai mult decât o instituție de învățământ superior, este o Universitate care reușește să iasă din tiparele convenționale.
Burcea Cristiana Mihaela,
Burcea Cristiana Mihaela, Studentă a Facultății de Studii Economice Europene, anul II (2020-2021)
Read More
[…] Universitatea Româno-Americană este altfel pentru că aici chiar poți fi mai mult decât un student. Oportunitățile legate de carieră și dezvoltare personală se ivesc la tot pasul, resursele de studiu sunt numeroase și variate, iar evenimentele din cadrul universității sunt cel puțin atrăgătoare. Mă bucur că am întâlnit cadre didactice amabile și dornice să ne sprijine, cât și colegi prietenoși alături de care am trăit aceste momente atât de însemnate în formarea noastră ca oameni. Pe scurt, am întâlnit o familie care ne dă aripi spre un viitor mai bun și care ne oferă bazele unei viitoare cariere de succes.
Crişu Alexandru-Marian,
Crişu Alexandru-Marian, Absolvent al Facultății de Studii Economice Europene, promoția 2013
Read More
Universitatea Româno-Americană mi-a devenit a doua casă de-a lungul celor cinci ani în care am studiat ”Economie și Afaceri Internaționale” și am făcut voluntariat în cadrul Departamentului de Studii Asiatice […]. A fost, cu siguranță, una dintre cele mai frumoase perioade din viața mea, un timp al învățării, al creșterii umane și profesionale, o perioadă în care am avut norocul și onoarea să cunosc oameni minunați, colegi și profesori […]. Tot ce am învățat la URA, în timpul cursurilor și în afara lor, m-a ajutat să îmi îndeplinesc vise care, la un moment dat, nu credeam că vor putea deveni realitate. Să vizitez Japonia, să studiez și să trăiesc acolo, apoi să muncesc într-un domeniu care îmi place, în mediul potrivit, alături de oameni pasionați, toate acestea au fost posibile datorită Universității Româno-Americane și oamenilor ei. […]
Mihai Vlad-Andrei,
Mihai Vlad-Andrei,Student al Facultății de Informatică Managerială, anul II (2020-2021)
Read More
Universitatea Româno-Americană nu este o simplă universitate, este o oportunitate. Când am ales să urmez facultatea de Informatică Managerială nu știam la ce să mă aștept. Pot spune că a fost una dintre cele mai bune alegeri pe care le-am făcut în dezvoltarea mea personală. La URA se pune accentul pe proiecte, pe practică, pe lucrurile care chiar te ajută în viață și în carieră. Profesorii sunt moderni, sunt la curent cu ceea ce se întâmplă în prezent în lume și pot să te îndrume în diferitele alegeri pe care le vei face în anii de facultate. Cel mai mare plus pentru mine este reprezentat de cursurile și workshop-urile organizate de către universitate.
Cândea Alexandru-Ionuţ,
Cândea Alexandru-Ionuţ, Absolvent al Facultății de Informatică Managerială, promoția 2020
Read More
[…] Cei 3 ani de licență au reprezentat o etapă a vieții mele de care m-am bucurat din plin și care m-a format din punct de vedere profesional, dar și uman. Eu și colegii mei am avut oportunitatea de a învăța de la profesori dedicați care ne-au încurajat creativitatea și ne-au întărit încrederea în sine. Ni se spune adesea să facem ceea ce ne place în viață, iar eu pot să confirm că mă bucur de împrejurările care m-au adus la această facultate. Datorită activităților organizate în cadrul URA (cursuri cu profesori internaționali, sesiuni de comunicări științifice studențești), dar și a dublei specializări a acesteia, am reușit să dobândesc cunoștințele și competențele necesare pentru obținerea unui loc de muncă în mediul IT.
Baranyi Alexandra,
Baranyi Alexandra,Absolventă a Facultății de Economia Turismului Intern și Internațional, promoția 2018
Read More
Universitatea Româno-Americană a fost și este o a doua casă pentru mine. Cei cinci ani petrecuți aici ca student, întâi la programul de licență al Facultății de Economia Turismului Intern și Internațional, și ulterior la programul de masterat ”Afaceri Internaționale” din cadrul facultății RCFBII, au reprezentat un salt uriaș în cariera pe care am început să mi-o croiesc în tot acest timp. Studiind de mica limba japoneză și arta origami, Centrul de Studii Româno-Japoneze „Angela Hondru”, din cadrul URA, s-a dovedit a fi locul ideal pentru mine. Pe lângă faptul că am avut ocazia să colaborez cu artiști de prestigiu, și să-mi îmbunătățesc aptitudinile de limbă japoneză, am avut parte de numeroase oportunități, precum programul de practică la Hotelul Laguna Garden din Okinawa sau bursa de studiu Erasmus+ la Universitatea Ritsumeikan din Osaka. […]
Alexandrescu Albert,
Alexandrescu Albert,Absolvent al Facultății de Economia Turismului Intern și Internațional, promoția 1996
Owner și CEO Europoint
Read More
Am avut șansa ca în 1991 să intru la Facultatea de Economia Turismului Intern și Internațional și în 1996 să mă număr printre primii absolvenți. Spun șansă pentru că am avut norocul de a învăța de la cei mai buni dascăli ai momentului respectiv, dascăli ce au știut să insufle și să ne predea nu doar cunoștințe de specialitate, ci să ne învețe cum să învățăm și să ne educe pentru viață! […]
Rusu Maria Magdalena,
Rusu Maria Magdalena, Studentă a Facultății de Educație Fizică, Sport și Kinetoterapie, anul III (2020-2021)
Read More
2021 este un an foarte special pentru mine, este anul în care visul meu de a participa la Jocurile Olimpice prinde viață. Totodată, este și anul în care se împlinesc trei decenii de când Universitatea Româno-Americană s-a înființat, locul în care mă simt ca acasă, protejată și îndrumată să aleg calea cea mai bună către succes. […]
Paterău Elena,
Paterău Elena,Studentă a Facultății de Educație Fizică, Sport și Kinetoterapie, anul I (2020-2021)
Read More
Primul lucru care îmi vine în minte atunci când mă gândesc la facultatea pe care o urmez este legat de profesori. […] Interactivitatea şi stilul argumentativ primează în această instituţie. Sfatul meu este să încercați să vă dați seama dacă sunteți făcuți pentru o carieră academică sau pentru o experiență practică. Dacă sunteți meniți să faceți una din cele doua atunci Universitatea Româno-Americană este un loc foarte bun să faceți asta. Oricum, orice alegeți să faceți, să nu vă limitați doar la participarea la cursuri și trecerea examenelor. Explorați multele posibilități pe care Universitatea Româno-Americană le oferă și încercați să vă folosiți timpul cât mai util.
Previous
Next
  • 20% dintre studenții înmatriculați în anul universitar 2024/2025, la studii universitare de licență cu predare în limba română, vor beneficia de locuri fără taxă (bursă de studii).

Atribuirea celor 20% locuri fără taxă (burse integrale de studii) pentru anul I, ciclul de studii universitare de licență cu predare în limba română, se va face în 2 etape, în lunile AUGUST și OCTOMBRIE, după cum urmează:

  • Etapa 1 (începând cu 8 August) –  se vor aloca burse integrale de studii pentru 12% din total locuri fără taxă, pentru candidații declarați admiși în sesiunea IULIE care se înmatriculează, plătind minim prima tranșă din taxa anuală de studii, în termenul scadent de 5 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale ale concursului de admitere. 
  • Etapa 2 (1-7 Octombrie) – se vor aloca burse integrale de studii pentru 8% din total locurilor fără taxă, pentru candidații declarați admiși în sesiunea SEPTEMBRIE care se înmatriculează, plătind minim prima tranșă din taxa anuală de studii, în termenul scadent de 5 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale ale concursului de admitere.

Pentru detalii complete cu privire la modalitatea de atribuirea a celor 20% locuri fără taxă, vă rugăm să verificați secțiunea de ”Informații utile”, disponibilă aici.

  • Pentru candidații admiși pe locurile fără taxă, restituirea taxei plătite pentru confirmarea locului se face integral, în a doua jumătate a lunii octombrie.
  • În cazul admiterii unui candidat la mai multe programe de studii, acesta poate beneficia de loc fără taxă doar pentru un singur program (în cazul în care media de admitere îi permite acest lucru).

Admiterea la programele cu predare exclusiv în limba engleză presupune (1) un Interviu online și (2) un document care să ateste nivelul de cunoștințe al limbii engleze.

În ceea ce privește nivelul de cunoștințe al limbii engleze, se vor lua în calcul:

    • fie un document care să ateste realizarea studiilor preuniversitare exclusiv în limba engleză
    • Fie un certificat de limbă engleză recunoscut internațional (vezi Anexă)

* În situația în care candidații la programele cu predare exclusiv în limba engleză nu se regăsesc în niciuna dintre situațiile anterioare, se va susține un test online de limbă engleză.

Beneficii incluse:

  • Discount pentru înscrierile până la data de 24 iulie 2024 (aferent taxei de studii pentru anul I)
  • Burse de studii: 10% dintre studenții înmatriculați în fiecare an universitar, la fiecare program de licență cu predare în limba engleză, beneficiază de burse de studii pe bază de performanță (până la 1.000 Euro)
  • Cel puțin un curs anual cu profesor străin în cadrul programului, alături de numeroase alte cursuri cu profesori străini din cadrul Universității la care participarea este gratuită
  • Study trip – în primul an de studii, având ca obiectiv socializarea și înțelegerea particularităților culturale ale țării gazdă și a grupurilor de studenți
  • Internship în companii multinaționale – în al doilea an sau ori de câte ori există disponibilitate, facultatea care organizează programul de studii va oferi posibilitatea unor stagii de internship/practică în vederea îmbinării armonioase a cunoștințelor teoretice cu cele practice
  • Consiliere în carieră după absolvire – pentru absolvenții care vizează piața de muncă din România, Universitatea, prin departamentul de specialitate, va oferi consiliere în carieră

Vezi mai multe detalii despre programele cu predare exclusiv în limba engleză (descriere, ghid de studii, taxe de școlarizare, etc.), AICI.

Înscrierea la concursul de admitere se realizează ONLINE pe  admitere.rau.ro.

Completezi dosarul de admitere online, fără să fie nevoie să te deplasezi până la facultate.
Ești ajutat prin servicii de consiliere și asistență prin email, chat sau telefon.

ACTE NECESARE ÎNSCRIERII LA CONCURS:

(documentele se încarcă electronic în contul de pe platforma de înscrieri online)

 §  Cerere de înscriere tip – generată electronic pe baza documentelor prezentate la înscriere.

§  Diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, în original sau fotocopie. Candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2023 – 2024 prezintă la înscriere diploma de bacalaureat sau adeverința eliberată de către instituția de învățământ, în fotocopie. Prin excepție, pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2023 – 2024, în baza acordului scris al acestora, instituțiile de învățământ superior se pot interconecta cu Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR) în vederea preluării datelor personale și a rezultatelor obținute la bacalaureat ale acestor candidați, caz în care nu este necesară adeverința eliberată de către instituția de învățământ;

§  Foaia matricolă care însoțește diploma de bacalaureat sau echivalentă, în original sau fotocopie;

§  Certificatul de naștere, fotocopie;

§  Certificatul de căsătorie (dacă este cazul), fotocopie;

§  Adeverință medicală, fotocopie, eliberată de către medicul de familie sau cabinetele medicale (școlare sau teritoriale) din care să rezulte că solicitantul este apt pentru a urma cursurile studiilor universitare. Pentru Facultatea de Educație Fizică, Sport și Kinetoterapie este obligatoriu, atât pentru admitere, cât și pe parcursul studiilor, avizul medical anual privind starea de sănătate în vederea practicării educației fizice și sportului (cu mențiunea ”apt efort fizic”);

§  Diploma de licență sau diploma echivalentă cu aceasta, însoțită de Suplimentul la diplomă / Foaia matricolă  (ambele în fotocopie), pentru cei care doresc să urmeze a doua facultate. Candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2023 – 2024, pot prezenta la înscriere, în locul diplomei de licență, adeverință de absolvire, în original, semnată de către decan și  secretarul – șef  al facultății absolvite, eliberată în condițiile legii, sau fotocopie;

§  Diploma de bacalaureat (fotocopie) și adeverință (fotocopie), din care să rezulte calitatea de student în anul universitar 2024 – 2025  și forma de învățământ (pentru studenții care urmează simultan o altă facultate), cu mențiunea că “Diploma de bacalaureat Seria … și  Numărul … se află la dosarul studentului”, semnată de către decanul și secretarul șef al facultății respective;

§  Diplomele de bacalaureat emise de alte state, se iau în considerare numai pe baza “Atestatului/Adeverinței de echivalare” eliberat(-e) de către Ministerul Educației, potrivit legii;

§  Atestat (după caz) – fotocopie – eliberat de instituția de învățământ preuniversitar și recunoscut de către Ministerul Educației sau atestat recunoscut instituțional în unul dintre domeniile: economie, informatică, limba română sau limbi străine – cu notă, punctaj echivalent sau calificativul „admis”, în original;

§  Buletin/Carte de identitate sau Pașaport în fotocopie;

§  3 fotografii color dimensiune 3/4;

§  Dovada plății taxei de concurs;

§  Declarația pe propria răspundere privind autenticitatea documentelor încărcate pe platforma dedicată și corespondența dintre actele digitale/scanate și cele originale.

Tipărește LISTA DOCUMENTELOR NECESARE și bifează-le pe măsură ce îți alcătuiești dosarul de înscriere!

IMPORTANTDocumentele în original și/sau fotocopie certificată cu originalul se depun în format fizic la secretariatul Facultății, în DOSAR PLIC CARTONAT, pe copertă menționându-se informațiile necesare după modelul – click aici!, în perioada 2 – 20 septembrie 2024 (Candidați Admiși și Înmatriculați în sesiunea de Admitere IULIE 2024), în zilele lucrătoare (luni-vineri), între orele 08:00 – 16:00. Dosarele (indiferent de facultate) vor fi preluate și sâmbătă, 14 septembrie 2024, între orele 10:00 – 16:00 (corp C, etaj 2, sala 207). Pentru candidații Admiși și Înmatriculați în sesiunea de Admitere SEPTEMBRIE 2024, documentele vor fi aduse în perioada 2 – 27 septembrie 2024. În dosar se vor regăsi toate documentele de înscriere, menționate mai sus, precum și toate documentele de la înmatriculare.

REGULAMENT ADMITERE STUDII DE LICENȚĂ

  • La concursul de admitere pot participa cetățeni români și ai altor state membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețieneprecum și cetățenii britanici și membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană și din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01, în aceleași condiții prevăzute de lege pentru cetățenii români, inclusiv în ceea ce privește taxele de școlarizare, absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat (sau echivalentă acesteia), obținută în România, indiferent de anul absolvirii liceului și de pregătirea postliceală pe care o au;
  • Recunoașterea studiilor efectuate de cetățenii altor state membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene sau de cetățenii români în străinătate sau în cadrul unor instituții de învățământ străine aflate pe teritoriul României, se va realiza de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației;
  • La admiterea în ciclul de studii universitare de licență cu predare în limba română în cadrul Universității Româno-Americane, cetățenii străini care nu prezintă acte de studii eliberate de instituții de învățământ cu predare în limba română, au obligația să facă dovadă cunoașterii limbii române, conform metodologiilor de școlarizare în România a acestora, după caz.

Candidații din Republica Moldova

În vederea obținerii aprobării de înscriere în învățământul superior de la Ministerul Educației, vor înregistra online pe  admitere.rau.ro următoarele acte/documente:

  • Cerere de înscriere tip – generată electronic;
  • Certificatul/Diploma/Adeverința de examen de bacalaureat și foaia matricolă;
  • Certificatul moldovenesc de naștere;
  • Certificatul de căsătorie (în cazul schimbării numelui de familie);
  • Pașaportul moldovenesc – fotocopie a primelor 3 pagini;
  • Cartea de identitate din Republica Moldova;
  • Adeverință medicală din care să rezulte că solicitantul este apt pentru a urmă cursurile studiilor universitare de licență.
    * Pentru Facultatea de Educație Fizică, Sport și Kinetoterapie este obligatoriu, atât pentru admitere, cât și pe parcursul studiilor, avizul medical anual privind starea de sănătate în vederea practicării educației fizice și sportului (cu mențiunea „apt efort fizic”);
  • ATESTAT (după caz) în domeniul limbii străine, recunoscut internațional sau un document care să ateste calitatea de olimpic național/internațional sau ESEU/INTERVIU, după caz, în funcție de opțiunea candidatului;
  • 1 fotografie color, dimensiune 3/4 cm;
  • Declarație pe propria răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, autentificată de misiunea diplomatică a României din țară de origine sau de la Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, potrivit legislației în vigoare.
  • Pentru candidații care doresc să urmeze a doua facultate, se adaugă Diploma de licență sau diplomă echivalentă cu aceasta, însoțită de Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă.
    * Absolvenții promoției anului în curs cărora nu li s-a eliberat diploma de licență pot încărca electronic adeverința de absolvire cu examenul de licență
  • Pentru candidații care urmează simultan o altă facultate, se solicită Diploma de bacalaureat (fotocopie) și o adeverință din care să rezulte calitatea de student în anul universitar curent și forma de învățământ.

IMPORTANT: Documentele în original și/sau fotocopie certificată cu originalul se depun în format fizic la secretariatul Facultății, în DOSAR PLIC CARTONAT, pe copertă menționându-se informațiile necesare după modelulclick aici!, în perioada 2 – 15 septembrie 2024 (Candidați Admiși și Înmatriculați în sesiunea de Admitere IULIE 2024). Dosarele (indiferent de facultate) vor fi preluate și sâmbătă, 7 septembrie 2024, între orele 10:00 – 14:00, la secretariatul Facultății de Informatică Managerială (corp C, etaj 5, sala 503). Pentru candidații Admiși și Înmatriculați în sesiunea de Admitere SEPTEMBRIE 2024, documentele vor fi aduse în perioada 2 – 27 septembrie 2024. În dosar se vor regăsi toate documentele de înscriere, menționate mai sus, precum și toate documentele de la înmatriculare.

Candidații din state terțe

În conformitate cu Metodologia de primire la studii și școlarizare a cetățenilor străini din state terțe, anexă la ordinul Ministerul Educației  privind cadrul general de organizare și desfășurare a admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, de master și de doctorat, cetățenii din statele terțe sunt înscriși la studii în România, la programele cu predare în limba română, fără concurs de admitere, pe baza actelor de studii și a scrisorii de acceptare la studii, emisă de Ministerul Educației.

Taxa de înscriere pentru organizarea și desfășurarea admiterii este de 100 lei pentru programele cu predare în limba română, respectiv 500 lei pentru programele cu predare în limba engleză. Taxa se achită la finalul înscrierii online, din platforma de admitere.

Taxă de studii:

  • pentru programele cu predare în limba română este de 2.100 Euro/an, plătibili în lei, la cursul de schimb leu/euro comunicat de BNR în ziua anterioară celei în care se face plata, calculul ratei de schimb făcându-se la cursul valutar cotat cu 4 (patru) zecimale. Taxa anuală de studii se poate achita integral sau în 4 tranșe – detalii aici!
  • Pentru programele cu predare în limba engleză, taxă de studii este: 3.400 Euro/an

Mențiuni:

  • Pentru programele cu predare în limba română – plata taxei anuale de studii se poate realiza integral, într-o singură tranșă, sau în 4 tranșe, în cuantumurile și la termenele stabilite în Contractul de studii.
  • Pentru programele cu predare în limba engleză – plata taxei anuale de studii se realizează integral pentru anul I de studii, la termenele stabilite în Contractul de studii (în termen de 5 zile calendaristice de la dată afișării rezultatelor finale ale admiterii).
  • Taxa de înscriere nu se restituie.
  • Pentru mai multe detalii, vă rugăm să verificați aici.

Înmatricularea (confirmarea locului) va fi posibilă după afișarea rezultatelor finale ale admiterii prin intermediul platformei online.

Modul de Desfășurare a Concursului de Admitere

Candidații care prezintă ATESTATE eliberate de instituții de învățământ preuniversitar și recunoscute de Ministerul Educației sau atestate recunoscute instituțional în unul dintre domeniile economie, informatică, limba română sau limbi străine (vezi Anexă) au posibilitatea de a NU mai susține Proba de Eseu sau Interviu (la alegerea candidatului); nota de la atestat sau echivalentă va reprezenta nota pentru Proba de concurs.

În cazul în care alegeți Proba de concurs sub formă de ESEU, aveți în vedere:

      • Forma lucrării:
        • Lucrarea se redactează cu Font 12, Times New Roman, iar distanța dintre rânduri (Spacing) va fi de 1,5
        • Lucrarea va avea maxim 3.500 caractere, inclusiv spațiile libere
        • Titlu/subtitluri se scriu cu Font de 14 și caractere bold
        • Se folosesc diacritice
        • Paginile se numerotează
        • Dacă este cazul, în urma prelucrării de idei sau citate, se menționează la sfârșitul lucrării bibliografie
        • Prima pagină a lucrării (pagina de gardă) trebuie să conțină titlul lucrării, numele autorului/autoarei, Facultatea/Specializarea/Forma de învățământ (Învățământ cu frecventă – IF/Învățământ cu frecvență redusă – IFR).
      • Structura lucrării – Eseul trebuie să reflecte:
          • Prezentarea candidatului și a activității sale din timpul liceului, precum și a preocupărilor extra-curriculare și a activităților vocaționale
          • Motivele alegerii continuării studiilor la o universitate în general și specific de ce URA (motive personale, preferințe legate de o anumită carieră)
          • Motivele alegerii programului de studii (motive personale, preferințe legate de o anumită carieră)
          • Motivația alegerea domeniului de studii folosind argumente din cunoștințele generale dobândite pe parcursul anilor de studii de liceu (din economie, istorie, geografie, comunicare, informatică, limbi străine, educație civică, etc.)

În cazul în care alegeți să susțineți Proba de concurs sub formă de INTERVIU rețineți:

Forma de organizare a Interviului:

  • Proba orală, durata interviului: 15 minute

Conținutul Probei – Candidatului i se adresează întrebări privind:

  • Prezentarea candidatului și a activității sale din timpul liceului, precum și a preocupărilor extra-curriculare și a activităților vocaționale
  • Motivele alegerii continuării studiilor la o universitate, în general, și specific de ce la Universitatea Româno-Americană (motive personale, preferințe legate de o anumită carieră)
  • Evaluarea motivelor candidatului privind alegerea unei specializări / program de studiu
  • Motivați alegerea domeniului de studii folosind argumente din cunoștințele generale dobândite pe parcursul anilor de studii de liceu (din economie, istorie, geografie, comunicare, informatică, limbi străine, educație civică, etc.)

Vrei să primești toate informațiile de care ai nevoie pentru a studia la noi? Lasă-ne adresa ta de e-mail aici: